Miért a Carbon Canyon szolgált a játék helyszínének?
Úgy éreztük, hogy ez a tökéletes helyszín a következő NFS játéknak. Minden benne van amiről megismerszik a sorozat: veszély, adrenalin, határon versengés.
Amikor megjelent az Underground 2, nagyon sok rajongó hiányolta a nappali pályákat. Nem gondolod, hogy ezt a Carbonból is hiányolni fogják? Vagy úgy gondolod, hogy a Carbon 2-be teszitek majd bele?
Nem az a lényeg, hogy milyen környezet, szerintem az NFS mindigis egy versenyközpontú játék volt. Mindigis kemény döntéseket kellett hozni mikor készítettük a játékot, de úgy hiszem a rajongók teljesen meg lesznek elégedve a Carbonnal. Különben is egy csomó új játékmód és modifikációs lehetőség van, melytől úgyis ledobja majd mindenki az állát.
Mi lesz fontosabb? A tuning, a versenyek, a vezetés?
Nem hiszem, hogy bármi fontosabb lenne a másiknál a Carbon esetén, ha ezen három dologról beszélünk. A legjobb vezetők mindig díjazottak lesznek egy sikeres verseny után, de lehetőséged lesz versenyspecifikusan indulni a különféle játékmódokban.
Mennyire lesz komoly a rendőrség? A Most Wantedben ők voltak a legnagyobb kihívás, főleg mikor el akartak kapni. Változott ez bármilyen módon?
Igyekeztünk a Most Wanted rendőrös eseményeit átemelni a játékva. Próbáltunk még több helyzetet teremteni, melyben megmagyarázzuk, hogy egyes helyeket miért vannak jelen a zsaruk. Egy érdekes új lehetőség egy „hőtérkép-szerű” újítás. Minél többet versenyzel egy adott városrészben, annál valószínűbb, hogy üldözni fognak arra a rendőrök.
Mennyivel lesz nagyobb a játéktér, mint a Most Wantedben?
Pontos arányokat nem tudok mondani, de némileg azért nagyobb lesz.
Kérlek mondj pár szót a játékmódokról!
Minden bizonnyal három új terület lesz a sorozat rajongóinak a legérdekesebb. Az egyik az új Canyon Duel elnevezésű játékmód, amikor te és az ellenfeled a jó öreg macska-egér harcot játszátok. Az első versenyen neked kell követni az ellenfelet, úgy, hogy minél közelebb legyél hozzá a nélkül, hogy összetörnéd, vagy lelöknéd a szakadékba. Minél közelebb vagy, annál több pontot kapsz. A második futamon megfordul a dolog, te vagy elöl, és téged üldöznek – gyakorlatilag a előző versenyen szerzett pontjaidat próbálja meg a mögöttünk versenyző elvenni tőlünk.
A második fontos újdonság a fizika újszerű alkalmazása a játékban. Tavaly sok visszajelzést kaptunk a rajongóktól, hogy nagyobb különbséget várnak autó és autótípus között. Mostmár egyértelműen lehet érezni a különbséget a tuningolható, az exotikus és az izomautók között.
Végül a „terület-foglalós-aljáték rendszer” is nagyon érdekes, melynek köszönhetően a játékosok egyedi módon haladhatnak előre a játékban. Hosszú órákon át lefoglal majd a történet, a csapatépítés, a területbirtoklás lehetősége.
Mennyire összetett az autók testreszabása? Csak néhány új matrica, színek, elemek, vagy lesz valami speciális is?
A vizuális és teljesítmény módosítás már egy jó ideje alapját jelentik a sorozatnak. Természetesen a Carbonban is lesz erre lehetőség. Sajnos most még nem mondhatok róla sokat, de arról biztosthatok mindenkit, hogy hatalmas fejlődést tapasztalnak majd a játékosok. Úgy hiszem a Need for Speed új epizódja újfent magasabbra helyezte a mércét a többi autós játékhoz képest
Mennyi autó lesz a játékban? A pletykák szerint 50 és 100 között. Mi az igazság?
Több, mint 50 autó lesz a játékban ebben az évben, a lista bővítését pedig ott folytattuk, ahol a Most Wantedben abbahagytuk. Jó elosztása van a tuningolható, az exotikus és az izomautóknak, és persze lesz néhány meglepetés is, melyektől remélhetőleg begerjesztünk mindenki a nyár végén, amikor bejelentjük a pontos autólistát.
Tudnál mondani pár szót a törésmodellről (autók, környezet, bármi egyéb)?
Sajnos erről most nem mondhatok semmit.
Lesznek újfent leányzók a versenyek elején, mint az Undergroundban? Ha igen, mennyien? J
Még mindig próbáljuk véglegesíteni, hogy miként induljanak a versenyek a Carbonban. Reményeink szerint lesznek újra hölgyek!
Ha egy dolgot mondhatsz, szerinted mi a legjobb újdonság az NFS: Carbon-ban?
Kétségtelen, hogy a Canyon Racing! Ez messze a leghevesebb, leginkább adrenalin pumpálóbb mód amit valaha láthattunk autós játékban. Nemcsak az ellenfeledet kell legyőznöd, lényegében a saját túlélésedért is közdened kell. Kombinálja a kimagasló pályatervezést, és az új pontozási rendszert, és hiszem, hogy megalkottuk a leginnovatívabb új játékmódot a Drift és a Drag óta.
Melyik, már megjelent NFS epizódhoz hasonlíthatjuk leginkább a Carbont?
Azt mondhatjuk, hogy a Carbon olyan szinten fejlődött a Most Wantedhoz képest, mint a Most Wanted az Undergroundhoz képest.
Lesz bármilyen különbség a PC-s és konzolos átiratok között?
A Carbon esetében a PC-s és Next-Gen konzol változatok ugyanazokkal a lehetőségekkel bírnak majd.
Elárulnád, hogy körülbelül mennyibe kerül egy új NFS epizód kifejlesztése? Egyébként mennyien dolgoznak az aktuális projekten?
Sajnos nem adhatok ki semmilyen pénzügyi információt a Need for Speed fejlesztésről, de azt elmondhatom, hogy jelenleg 100, igencsak tehetséges ember dolgozik a Carbonon
50 Cent zenéje szerepel a játékban?
Még mindig várunk a végleges zenelistára, tehát ezt egyelőre nem tudom megmondani.
Valamit esetleg még mondanál az olvasóknak?
Nagyon reméljük, hogy a játékosoknak legalább annyira nagy szórakozás lesz játszani a játékkal mint amennyire nekünk jó volt elékszíteni.